Мої напрацювання

                                                                        

     Громадянскість  і  вікові  аспекти  її  розвитку.

  Є  якась  незбагненна  правда,  вища  мудрість  життя,  що  саме  в  наш  час  дедалі  сильнішає  спрага  нових  духовних  орієнтирів.  Єдиний  вихід  у  те-перішній  ситуації --  це  моральність,  чистота  мислення  і  серця,  культура  і  духовність.  Ось  тому  надзвичайно  важливо  сьогодні  дати  дітям,  маленьк-им  громадянам  України,  уявлення  про  державу,  закон,  права  та  обов'язки,  формувати  людські  чесноти.

                          Світ  врятує  Знання.
                          Світ  врятує  творча  думка.
                          Світ  врятує  Культура.
       Особливо  жахливо  чути,  коли  пригнічені  кризою  люди,  не  дуже  погані  самі  по  собі,  починають  говорити,  що  зараз  не  час  думати  про  культуру,   про  духовне,  про  чесноти.
       Перемогти  обивательську  свідомість  Культурою,  Духовністю,  Словом,  Красою  і  Знанням – основні  пріоритети  і  завдання  громадянської  освіти.
       У  Базовому  компоненті  дошкільної  освіти  зазначається: 
        "Ознайомлення  дітей  зі  світом  людей  належить  до  компетенції  розу-
мового  ( життя  і  праця  дорослих)  та  морального  ( дорослий  як  взі-
рець  для   наслідування)  виховання.  Проблеми  людини,  шанобливого     
ставлення  до  дорослих,  ознайомлення  із  соціальною  дійсністю  завж-
ди були  важливими  у  вихованні  дошкільників. Видатний  психолог 
С.Л.Рубінштейн  так  визначав  суть  спрямованості  особистості: "Серце
людини все зіткане  з  її  людських  ставлень  до  інших  людей:  те,  чого 
вона  варта,  цілком  визначається  тим,  яких  людських  взаємин  вона 
прагне,  яке  ставлення  до  людей,  до  іншої  людини  вона  здатна  вста-
новлювати".

       Традиційними  проблемами  морального  виховання  є  питання  формуван-ня  у  дітей  початкових  уявлень  про  норми  моралі,  що  регулюють  ставлен-ня  людини  до  інших  людей,  її  діяльності,  до  самої  себе,  а  також   пере-творення  цих  норм  у  засоби  самостійної  регуляції  поведінки  та  взаємин  з  людьми,  які  її  оточують. Актуальними  проблемами  морального  виховання  є  також  і  власне  формування  гуманного  ставлення  до  навколишнього,  вихо-вання  колективістської  спрямованості  поведінки,  працелюбності,  морльно-вольових  якостей ( чесності,  скромності,  відповідальності  тощо ).

Нарешті  посилюється  інтерес  і  до  соціальних  аспектів  виховання  дітей  у  зв'язку  із  соціально-політичними  змінами  у  житті  суспільства  та  необхідністю  готувати  дітей  до  них. Такі  якості,  як  уміння  керувати  своєю  поведінкою  і  способами  спілкування,  здатністю  вибору   адекватної  поведін-ки,  орієнтації  у  нових  обставинах.  Відчуття  свого  місця  серед  інших  людей,  є  сферою  соціального  розвитку  дитини.

Вікові  прояви
            громадянської  компетентності  дітей  дошкільного  віку
      Дитина  знає  свій  родовід,  усвідомлює,  що  честь  роду  залежить  від  кожної  людини. Вміє  шанувати  пам'ять  предків,  підтримувати  стосунки  з  родичами,  які  живуть  поруч  і  далеко. Виявляє  інтерес  до  родинних  релік-вій,  шанує  родинні  традиції.
      У  дошкільника  формуються  уявлення  про  доброту,  гуманність,  щирість  як  важливі  якості  людини  й  людських  взаємин;  про  справедливість  як  здатність  правильно  оцінювати  вчинки  людей,  про  чесність  як  вимогу  до  власної  поведінки  відповідати  тим  критеріям,  які  застосовуєш  в  оцінці  вчинків  інших.  Дитина  виявляє  самоповагу,  власні  почуття  та   самостійну  поведінку,  яка  не   створює  проблем  для  інших  людей.
      Розуміє  стан  і  почуття  інших  людей,  виявляє  повагу  до  почуттів  людини,  розуміння  її  права  бути  такою,  як  вона  є. Чуйно  ставиться  до  інших  людей  залежно  від  їхніх  віку  та  статі. Розуміє  ставлення  людей  до  себе. Почувається  природно  у  товаристві  знайомих  і  незнайомих  людей. Знає,  як  реагувати  на  несправедливе  ставлення  до  себе,  розуміє  причину  і  намагається  її  усунути. Прагне  до  коректності,  толерантності  у  взаєминах.
      Розуміє  поняття  " дружба"  і  "товаришування"  і  відповідно  поводиться  з  однолітками.
      Має  уявлення  про  державу,  її  символи,  народ,  національні  особливості  українців,  вшановує  національні  св'ятині.

      Розуміє  поняггя  " людство ",  шанує  звичаї  інших  народів.

Немає коментарів:

Дописати коментар